Danmark Fyn Landal Middelfart Rejser Sommerhusferie

Ferie på Fyn – dag 1

Det er længe siden vi bestemte os for at booke nogle overnatninger på Landal center Middelfart. Vi er altid enten drønet forbi ad motorvejen, eller også har jeg brugt en del – eller faktisk rigtig mange – weekender i Lillebæltshallerne, hvor jeg har været til Scrapbooking convention sammen med en masse andre papir/foto/klippe-klistre nørder. Derfor har vi tit snakket om, at vi gerne ville kigge lidt på, hvad Vestfyn havde at byde på. Ganske vist holdt vi vores kobberbryllup på Hvedholm slot ved Fåborg, men der havde vi jo alt mulig andet i hovedet end at se, hvad der var i området.

Men nu skulle det være, og i mandag pakkede vi bilen og kørte østpå til Landals center i Middelfart. Husene man kan leje der er super hundevenlige, hvilket vi altid går efter.

Den gamle Lillebæltsbro

Efter vi havde fået tømt bilen og drukket noget kaffe gik vi en tur i skoven og videre ned til stranden for at se om der skete noget dernede. På et areal helt ned til vandet var der liv og glade dage ved de mange autocampere, der var parkeret der. Det så ud som om flere af dem havde været der nogle dage, for de havde installeret sig med solceller, læsejl osv. Selvom det ikke er helt lovligt at indrette sig på den måde, kan jeg godt forstå det, for der er nu dejligt, der nede ved Lillebælt og med udsigt over mod Fænø.

Det var hyggeligt med de mange badebroer og små både der lå fortøjret ved nogle af dem. For vandhundene er det godt der er swimmingpools på Landals center, for der er meget strøm lige nedenfor centret.  Centret ligger i øvrigt i et virkelig dejligt område med masser af gode vandreruter, smukke udsigter og tæt ved Hindsgavl slot og dyrehave.

Tilbage i vores hus varmede vi den porretærte vi havde med hjemmefra, som vi nød med et enkelt glas vin til, for vi havde bestemt os for at køre om og se om alt var ved det gamle ved Politihunde-træningspladsen ved Søbadet. Det var det. Pladsen ligger omme ved Hindsgavl Camping, hvor vi nogle gang har camperet, når jeg har været til Convention i Lillebæltshallerne. Det er fordelen ved at man kan hægte sit lille hjem efter bilen og køre derudad.

Hjemme i sommerhuset drak vi noget kaffe og hyggede med resten af vinen, før i gik rimelig tidligt i seng, i forhold til hvad vi plejer.

You Might Also Like

6 Comments

Catarina
    juni 26, 2022 at 6:39 am

Det ser virkelig lækkert ud og som jer, har jeg heller ikke været meget i det område, andet de gange jeg har løbet Lillebelt 1/2 maraton. Er det ikke tit sådan at det der egentlig ikke ligger så langt værk fra én, er det man ikke rigtigt får set. 😉

juni 26, 2022 at 9:04 pm

Der ER virkelig dejligt i det område, og det er helt sikkert ikke sidste gang vi kører derover. Jeg har planlagt et – måske to indlæg mere fra vores tur, dwe kommer en af dagene. Du har helt ret i, at man tit overser ens eget nærområde. Jeg har faktisk overvejet at hive en dag ud af kalenderen og bruge den op at være turist i min egen by, men nu må vi se om jeg gør alvor af det.

Kh.

Venterpaavinblog
    juni 27, 2022 at 9:06 am

Danmark er så fin at tage på udflugt i; jeg elsker også gamle badebroer, hvormod jeg er så bange, når jeg kører over en bro.

juni 27, 2022 at 10:02 pm

Enig, der ER nemlig rigtig mange dejlige steder i Danmark, der er i hvert fald rigtig mange steder vi endnu ikke har besøgt, så vi har snakket om, at vi i den næste tid vil koncentrere os om at se noget mere af vores eget land.
      Jeg er heller ikke så god til broer, det pirrer lidt til højdeskrækken, så hvis ikke jer er i bil, gør jeg hvad jeg kan for at undgå dem 😀

Karin
    juli 16, 2022 at 4:50 am

Dejlige billeder fra det område af Fyn i der har besluttet at se nærmere på.

Det jeg kan huske af Fyn er desværre begrænset. I første ½ år af 1983 var jeg på Ryslinge Højskole, så områder der er blevet besøgt, har dog ikke været der siden. Mener det er 4 eller 5 besøg i Odense, gennem hele mit liv. 1 overnatning på Hasmark Camping, Udelukkende fordi jeg fik overnatningen gratis, og det var i forbindelse med det ene besøg i Odense., ellers er det de 2 broer, Nyborg overfarten til Korsør, fra før Storebæltsbroen blev bygget, Storebæltsbroen, enkelte rastepladser, måske har der været nogle svømmestadion i perioden 2000 til 2004. Så det at udforske mindre områder rundt på Fyn lyder hyggeligt.

juli 16, 2022 at 9:12 pm

Mange tak, Karin. Området omkring Middelfart og vestfyn er rigtig dejligt, så et besøg der kan helt sikkert anbefales.

Ja, et lille genopfriskningsbesøg på Fyn vil nok ikke skade, når det er så længe side du for alvor har været derovre. Fyn har bare så meget at byde på, uanset hvor man er, synes jeg. Et ophold på Ryslinge Højskole lyder ellers ikke dårligt, det var en af de højskoler der var i spil, da jeg skulle vælge, hvor jeg ville hen. Mit valg faldt dog på Rønshoved Højskole ved Flensborg fjord, hvilket jeg bestemt ikke fortrød.